DALI THE DALI CD VOL. 3 Płyta demonstracyjna Zobacz większe

DALI THE DALI CD VOL. 3 Płyta demonstracyjna

DALI CD VOLUME 3

Nowy produkt

129,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

  • Po co kolejne demonstracyjne CD?
  • Pytanie to z pewnością można podzielić na dwa: „Po co kolejna muzyczna składanka demonstracyjna?” oraz „Dlaczego CD?” Rozważmy je po kolei.
  • Po co kolejna muzyczna składanka demonstracyjna?
  • Szczerze mówiąc, w dużych sklepach o dużym ruchu klientów, a także na pokazach, kilka utworów demonstracyjnych jest w zupełności wystarczające. Te same męczące, nie inspirujące i powtarzane do znudzenia cztery lub pięć utworów (bez nazwy). Najczęściej utwory wybiera się wyłącznie ze względu na jakość techniczną, bez zwracania uwagi na ich wartości muzyczne, które starzeją się znacznie szybciej.
  • Przemysł często podciąga utwory tak, aby dobrze prezentowały specyficzne parametry urządzeń - jest to jednak działanie antymuzyczne. Naszym celem jako miłośników muzyki jest uniwersalność, możliwość odtwarzania wszystkiego, bez względu na to, czy materiał źródłowy jest dobry, zły czy obojętny?
  • Czy jest uczciwym – lub nawet sensownym – ocena systemu w oparciu o jeden wąski parametr? I czy nasz wybór muzyki powinien być motywowany technologią?
  • W obu przypadkach, naszą odpowiedzią jest „NIE!”, dlatego realizujemy składanki demo... DALI CD1 i DALI CD2, które dobrze spełniają swoją rolę w zakresie sprzedaży, jak również uzyskują status płyt kolekcjonerskich. Dwie płyty prowadziły do szerszego „odkrycia” przez świat audio wielu zaangażowanych artystów, zaś my chcemy potwierdzić konieczność zachowania dziedzictwa kultury.
  • DALI CD3 jest naszym najnowszym działaniem w zakresie prezentacji nowej muzyki (jeśli jej wcześniej nie słyszałeś, to każda muzyka jest „nowa”) dla zapewnienia miłośnikom muzyki inspiracji oraz radości ze słuchania. I z pewnością mamy świadomość, że nie każdy utwór słuchaczowi przypadnie do gustu, ale mamy nadzieję, że każdy z nich znajdzie tam coś dla siebie. Po kilku obrotach płyty też dojdziesz do takiego wniosku.
  • Naszą intencją było, aby każda z sekcji mogła zademonstrować różne aspekty tego, co zapewnia słuchanie muzyki na wysokiej jakości sprzęcie i uzyskiwane korzyści, czego większość ludzi nie rozumie zanim tego sama nie spróbuje.
  • Dlaczego CD?
  • Niektórzy kwestionują możliwości CD jako nośnika materiału demonstracyjnego. Czyż CD nie jest daleko w tyle w porównaniu z nowymi formatami wysokiej rozdzielczości? Technicznie rzecz biorąc kwestia ta ma istotne znaczenie i zasługuje na przemyślaną odpowiedź. Jakość CD (stereo, z częstotliwością próbkowania 44.1 kHz oraz zapisem 16-bitowym) była krytykowana już od wczesnych lat 80-tychubiegłego wieku za ograniczone pasmo, rozdzielczość i dynamikę “jedynie” 96 dB.
  • Wiele wczesnych nagrań CD było bezsprzecznie złych; zimnych, agresywnych z anemicznymi basami, twardymi tonami wysokimi, gdyż najlepsi inżynierowie masteringu nadal skupiali się na LP. CD wymaga nowych umiejętności, stałego rozwoju technologii rejestracji cyfrowej oraz nowych technologii dla przenoszenia i miksowania taśm analogowych. W miarę wzrostu doświadczenia, jakość CD znacząco się poprawiła. Dynamika 96 dB, prawidłowy zapis, pasmo przenoszenia 20 Hz – 20 kHz, odpowiedni poziom sygnału itd. przekraczają wymagania jakie należy spełnić dla zarejestrowania najbardziej wymagającego występu uzyskując zdumiewające wyniki.
  • Można argumentować, że formaty wysokiej rozdzielczości pozwalają inżynierom i producentom rejestrującego sprzętu cyfrowego na większą swobodę w posługiwaniu się dynamiką oraz rozszerzonym pasmem przenoszenia zapisów wysokiej rozdzielczości. Uzyskanie niezwykłego dźwięku z zapisu na płycie CD stawia wyższe wymagania.
  • Należy również stwierdzić, że wiele z obecnych nagrań zbliża się do technicznych możliwości CD. Ekstremalne kompresje dynamiki stosowane są dla utworów pop przygotowywanych do zapisu na płytach CD i pobierania z Internetu, gdzie podnosi się poziom głośności, aby muzyka brzmiała bardziej żywo w tanich słuchawkach, przenośnych odtwarzaczach, a także odtwarzaczach samochodowych. Brzmienie wielu dzisiejszych wykonawców, jak również starszych nagrań po remasteringu jest kompresowane do zawężonej dynamiki 10 - 15 dB, poprzez tłumienie dynamicznych wartości szczytowych, podbijanie cichych przejść, stąd też jednolite brzmienie utworu przykuwa i utrzymuje uwagę słuchacza. Jest to całkowicie odmienne od celów jakie chce się uzyskać w rozwiązaniach hi-fi, a także przy muzyce zaangażowanej.
  • W tym kontekście, dynamika 96 dB jest bardzo odpowiednia i prawidłowo wykorzystana, może zapewniać zapis bliski perfekcji. Z pewnością przyjdzie dzień, w którym audiofile popatrzą z nostalgią w tył, że potrafiliśmy zapewnić odczucie przestrzeni nośnika wysokiej jakości jak CD zanim użytkownicy zwrócili się ku MP3 i innym formatom o wysokiej kompresji prowadzącej do znacznie niższej jakości w stosunku do CD.

Comments ( )

Opinie

Napisz opinię

DALI THE DALI CD VOL. 3 Płyta demonstracyjna

DALI THE DALI CD VOL. 3 Płyta demonstracyjna

Napisz opinię

11 innych produktów w tej samej kategorii: